• ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٤٤٣٠
مظلوم تر ، غریب تر ...

مظلوم تر ، غریب تر ...

ماه مبارک و پر از رحمت شعبان در خود سلسله ای اعیاد و ولادت هایی دارد که هر کدام از آن ذوات مقدسه بخش اعظمی از تاریخ و عظمت شیعه را به دوش می کشند. میلاد سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(ع) ، میلاد زین العابدین(ع) ، میلاد قمربنی هاشم ابالفضل العباس ، میلاد علی اکبر(ع) و میلاد منجی عالم، صاحب العصر و الزمان مهدی موعود (عج) جملگی زینتی بر این ماه و سعادتی در زندگی ما واقع شده است.

وجود این ذوات مقدسه را باید حمد و ستایش نمود چرا که هر کدام واسطه ای از فیض و رحمت الهی بر بندگان و مشتاقان ایشان است و اگر عالم هستی هر کدام از آنها را نداشت ، به واقع چیزی از آن کم بود.

به یمن همین ایام در روز پاسدار و همچنین گرامیداشت روز پاسدار ، پس از گذشت سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس که منجر به از دست دادن بسیاری از جوانان برومند این سرزمین و جان فدایی بخش اعظم دیگری شد، امروز دوباره با از سرگیری رویارویی جبهه نفاق و عداوت استکبار بر علیه مردم بی دفاع و مظلوم یمن ، عراق و سوریه و از آن مهمتر تخریب اصالت اسلام ناب محمدی(ص)، بار دیگر اهمیت ایثار ، شهادت و رشادت به چشم می آید.

این روزها از که در نزدیکترین نقاط مرزی این آب و خاک جنگ میان تکفیری های وهابی صهیونیستی بر علیه جبهه مقاومت اسلامی برقرار شده است، جوانان و دلیر مردان بسیاری پا به جبهه ها گذاشته اند و به مانند اوایل انقلاب که بسیاری از رزمندگان به فرمان امام خمینی(ره) پا به خطوط مقدم جنگ می گذاشتند، در راه دفاع از ناموس ، وطن و از همه مهمتر عزت دین اصیل نبوی(ص) و مکتب اسلام و تشیع به دفاع و صیانت از آنها پرداخته اند.

جوانان و غیورمردان دیروز که به فیض عظیم شهادت و یا به درجه جانبازی نایل شدند، هرگز یاد و خاطرشان از لوح ذهن این مردم پاک نخواهد شد و همواره آثار مادی و معنوی شان در زندگی امروز مردم ایران مشهود است، اما رزمندگان امروز مدافع حرم گویا در فضایی غریب تر و در انزوای معنوی و رسانه ای به دفاع از حریم مکتب می پردازند.

این غربت هم بعد جغرافیایی دارد و هم بعد معنوی و مادی. آنها به دور از سرزمین خویش و برای جلوگیری از گسترش جنگ در حال نبرد هستند. این رزمندگان وخانواده های آنها گاهی از سر بی انصافی با زبان و طعنه هایی گزنده از سوی برخی می شوند که برای چه رفته اند؟ و یا مقاصد مادی و دنیوی دیگری در سر دارند و از سویی دیگر حمایتی جدی و تبلیغاتی مناسبی از روند حرکتی آنها صورت نمی پذیرد. دلیل این دفاع غیر مستقیم و حمایت بی رنگ و رو از این جریان از سوی رسانه ها ، حاکمیت ، دولت و مسسوولین هر چه باشد چیزی از فشار روانی خانواده ها و غربت این رزمندگان نمی کاهد. آنها از یک سو در هجمه وسیع تبلیغاتی خارجی که با قدرتی بسیار از سوی تراست های رسانه ای عظیم صهیونیسم حمایت و از سویی دیگر در بعد تخریب روانی داخلی که متاسفانه می شنویم که گویا چشم خویش را بر بصیرت غیرت بسته اند و زبان خویش بر جهل عامدانه گشوده اند ، قرار دارند.

رزمندگان مدافع حرم امروز گویا غزیب تر از رزمندگان ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی هستند. آن روزها همگان می دانستیم در جنگ مستقیم هستیم و حضور در جبهه ها با حمایت متعدد مردم همراه بود ، اما امروز که جنگ ابعاد استراتژیک ، رسانه ای و جغرافیایی دیگری(غیر مستقیم با ایران ) پیدا کرده است حمایت کمتری صورت می گیرد.

مادران ، همسران و فرزندان این عزیزان تنهاتر از هم نوعان خویش در سالهای ابتدای انقلاب هستند. آن روزها در هر کوی و برزنی جوانان بسیاری برای جنگ در منطقه نظامی بودند و امروز اما .... ؛ آنها نیازمند حمایت بیشتری هستند، نیازمند دلجویی و مراقبت بیشتر هر چند که حافظ ، نگهبان و اطمینان بخش قلوب همه ما پرودگار قادر و متعال است اما سهم ما نباید نادیده گرفته شود.

فرارسیدن روزپاسدار و روز جانباز را به تمام خانواده های معظم شهدا ، جانبازان ، ایثارگران ، آزادگان و از همه مهمتر شهدا و خانواده شهدا و جانبازان مدافیعن حرم تبریک وتهنیت عرض نموده و برایشان قرب الهی مسالت دارم و آرزوی وصل آنان را در دل می پرورانم.

مهدی چمران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: